La Intervenció és una de les funcions públiques imprescindbiles en totes les corporacions locals, amb competències de control i fiscalització interna de la gestió econòmica-financera i pressupostària, i la comptabilitat, tresoreria i recaptació.
D'acord amb el vigent decret sobre el règim jurídic dels funcionaris de l'administració local, les seves competències són les següents:
- Fiscalització de qualsevol acte, document o expedient que comporti el reconeixement de drets i obligacions econòmiques, o que puguin tenir repercusió financera o patrimonial.
- Intervenció formal de l'ordenació de pagament i de la seva realització material.
- Comprovació formal de l'aplicació de quantitats destinades a obres, subministraments, adquisicions i serveis.
- Recepció, examen i censura dels justificants del manaments expedits a justificar, reclamant-los al seu venciment.
- Intervenció dels ingressos i fiscalització de tots els actes de gestió tributària.
- Expedició de certificacions de descobert contra els deutors.
- Informe dels projectes de pressupost i dels expedients de modificació de crèdit.
- Emissió d'informes, dictàmens i propostes sobre temes econòmic-financers o pressupostaris, si han estat demanats per la Presidència, per una tercera part dels regidors o si es tracta de qüestions per a les quals s'exigeix una majoria especial.
- Realització de comprovacions o procediments d'auditoria interna i control financer en organismes autònoms o societats mercantils dependents.
- Custòdia de fons, valors i efectes de la institució.
- Comandament dels serveis de recaptació.
- Direcció dels procediments recaptatoris que siguin pertinents.
- Coordinació de les funcions o activitats comptables de la institució.
- Preparació i redacció del Compte General del Pressupost i de l'Administració de Patrimoni, així com la formulació de la liquidació del pressupost anual.
- Examen i informe dels Comptes de Tresoreria i de Valors Independents i Auxiliars del pressupost.