type=11
Ajuntament de Súria/Súria viu amb intensitat l'inici de les Caramelles amb la participació de deu colles i més d'un miler de caramellaires

Súria viu amb intensitat l'inici de les Caramelles amb la participació de deu colles i més d'un miler de caramellaires

Última revisió 03-04-2026 19:20
03/04/2026

Les Caramelles de Súria van començar aquest dijous 2 d’abril amb més d’un miler de caramellaires al carrer, consolidant les xifres de participació dels darrers anys i mostrant la gran vitalitat de la festa surienca. Els dies centrals de les Caramelles seran aquest dissabte 4 i diumenge 5 d’abril.

Les deu colles participants en aquesta nova edició de les Caramelles són les següents: Tro Gros, La Llanterna, Juvenil del Foment Cultural, Grans de l’Agrupació Sardanista, Infantil de l’Agrupació Sardanista, Infantil del Foment Cultural, Altatxu, Altatxets, Coral Sòrissons i Gran del Foment Cultural.

L’acte oficial d’inici de la festa i la Passada Caramellaire van omplir el centre de la vila d’animació, música i ambient de Caramelles. El programa d’aquest primer dia d’activitat caramellaire va acabar amb els concerts de l’SPOK al Pavelló Municipal d’Esports.

Enguany, un dels fets destacats és la celebració del 25è aniversari de l’Altatxu, que ha estat recordat per la colla amb una exposició a l’aire lliure al carrer Vilanova. Una altra novetat d’aquesta edició és la incorporació de noves figures a la imatgeria caramellaire: els gegants Miquel i Maria de l’Agrupació Sardanista, la Vaca d’Altatxets i la Mosca de l’Altatxu.

La Banda d’Inauguració de les Caramelles va acompanyar el recorregut de la Passada Caramellaire amb la participació de prop d’una cinquantena d’intèrprets, un rècord de participació en aquesta formació creada pels grups orquestrals i músics de les colles.

En el primer dia de la festa, totes les colles van recordar amb emoció el caramellaire Miquel Caelles Campà, membre de l’Agrupació Sardanista i cap dels Bastoners de Súria, que va morir el passat mes de novembre. En l’inici de les Caramelles d’enguany es va fer un reconeixement al seu compromís amb la festa i amb la promoció de la cultura popular.

Durant l’acte d’obertura de les Caramelles, l’alcalde Albert Coberó i la regidora d’Esports i Festes, Alba Martínez, van lliurar les cintes commemoratives d’aquesta edició a totes les colles.

En el seu parlament, Alba Martínez va parlar de Miquel Caelles com «una persona que sempre va creure i treballar incansablement per la cultura, per les Caramelles i pel món sardanista». La regidora de Festes també va agrair la dedicació de la Comissió de Caramelles per fer possible el gran ressò de la festivitat surienca.

El pregó de les Caramelles d’enguany va anar a càrrec de l’Altatxu en motiu del seu 25è aniversari. L’emblemàtica Vaca de la colla caramellaire va remarcar que han estat «vint-i-cinc anys fent poble, fent cultura i fent més gran la nostra tradició».

En un pregó que va incloure alguns elements de crítica a diferents qüestions d’actualitat local, el pregó va reivindicar l’esperit obert de l’Altatxu per participar amb intensitat en «la festa més esperada de l’any», juntament amb les altres colles caramellaires. El pregó també va expressar el reconeixement de l’Altatxu a la figura de Miquel Caelles.

Després de l’acte oficial d’inici, la Passada Caramellaire va passar pel centre urbà amb aturades en els carrers de les colles, on van tenir lloc diferents actuacions.

El recorregut va acabar a la plaça de Sant Joan, on es va fer la ballada conjunta del Ball Comú amb la interpretació en directe de la cançó ‘Power to the Barretina’, dedicada a les Caramelles de Súria, en un arranjament del surienc Roc Tapia. ‘Power to the Barretina’, original del surienc Alexis Cabrillana i popularitzada pel grup Strombers, s’ha consolidat com un dels himnes de les Caramelles surienques.

El programa de les Caramelles de Súria ha continuat aquest divendres 3 d’abril amb un espectacle infantil al Pavelló Municipal d’Esports, a càrrec del grup Xiula.

Enguany es compleixen deu anys des de la inclusió de les Caramelles de Súria en el Catàleg del Patrimoni Festiu de Catalunya, que aplega les celebracions, festes i elements singulars més destacats del patrimoni cultural i immaterial del nostre país.

 Més informació sobre les Caramelles de Súria: www.caramellesasuria.cat i www.suria.cat/caramelles.

La Passada Caramellaire recorre el centre urbà en l'inici de les Caramelles de Súria.
La Passada Caramellaire recorre el centre urbà en l'inici de les Caramelles de Súria.
Autor: Servei de comunicació de l'Ajuntament de Súria.