Avís sobre el Castell de Focs i altres actes de la Festa Major

Última revisió 09-07-2026 18:00
09/07/2026

L’Ajuntament informa que el Castell de Focs de la Festa Major, previst per al dilluns 13 de juliol a les 23.00 h, ha estat suspès a causa de la desfavorable situació generada per l’onada de calor i l’elevat risc d’incendis forestals. Aquest acte serà substituït per un espectacle de drons que tindrà lloc el mateix dia i a la mateixa hora, a l’entorn del pont de Salipota.

La preparació d’aquest espectacle de drons obligarà a tallar el trànsit de vehicles i persones pel pont de Salipota el mateix dilluns 13 de juliol a partir de les 22.30 h. Fins a la reobertura del pont, l’únic accés al barri de Salipota serà a través de la palanca de la Fàbrica Vella.

Un dels espais més recomanables per veure aquest espectacle de drons serà a l’entorn de la rotonda de la Mineria i altres zones properes en aquest tram del riu Cardener.

Pel que fa al Castell de Focs, s’intentarà encabir-lo properament en alguna altra celebració destacada, quan no es donin les desfavorables circumstàncies meteorològiques actuals.

També hi haurà els següents canvis en el programa d’actes de la Festa Major:

  • La Galejada de Trabucaires, prevista per al matí del diumenge 12 de juliol, ha estat suspesa.
  • La celebració de la Festa Infantil de l’Escuma, prevista per al dilluns 13 de juliol a les 19.00 h, ha estat traslladada a les Pistes de l’Escorxador. Per aquest motiu, entre les 14.00 i les 22.00 h no es podrà utilitzar aquest espai per a l’aparcament de vehicles.

L’Ajuntament demana la vostra comprensió per aquests canvis. Qualsevol altra modificació del programa d’actes de la Festa Major serà anunciada oportunament.